wtorek, 17 stycznia 2017

❄Zrób to sama-Odżywcze masło do ciała na mrozy ❄

Dziś szybki wpis o tym, jak w bardzo prosty sposób można zrobić odżywcze masło do ciała w zaciszu domowym. Jest to idealny kosmetyk dla osób o suchej skórze na bazie masła shea. Nie będę tutaj się rozpisywać o jego wspaniałych właściwościach pielęgnacyjnych. Wszyscy już chyba wiedzą, że jest niezastąpiony zimą. ;)



Masełko również się nadaje do zapobiegania rozstępów  i zniwelowania obecnych już zmian skórnych.

Kilka szczegółów:
Właściwości: odżywcze, regenerujące, łagodzące, ochronne i wygładzające.
Zastosowanie: Stosować na co dzień na twarz/i ciało
Ważność produktu: 6 miesięcy

Potrzebne składniki:

  • 60g masła shea
  • 40ml olejku roślinnego waszego wyboru (olejek awokado, kokosowy, makadamia, jojoba itp.)
  • Pojemnik 100ml

Wszystkie składniki możecie dostać tutaj.

Zaczynamy!

1. Rozpuścić w kąpieli wodnej 60g masła shea.
2. Dodać do niego ciekłe olejki roślinne (ułatwią rozprowadzenie masła), a następnie dokładnie wymieszać. Dla zapachu można dodać kilka kropli olejku eterycznego.
3. Wstawić mieszankę na kilka minut do zamrażarki, aż produkt ostygnie i się zestali.
4. Wymieszać jeszcze raz, aby uzyskać gładką konsystencję.
5. Przenieść masę do pojemnika i gotowe!





Prawda, że fajny pomysł? ;) Masełko się u mnie świetnie sprawdza. Jest to najlepszy kosmetyk do pielęgnacji mojej suchej skóry zimą.
A Wy jakie macie sposoby, żeby dbać o skórę, gdy termometr pokazuje minus 15 stopni? 

Uwaga! Przed każdym DIY myjemy ręce, dezynfekujemy sprzęt i opakowania kosmetyczne.

6 komentarzy

  1. W zeszłym roku robiłam bardzo podobne maselko. Oprócz karate i oleju kokosowego dodałam masło kakaowe. Zapach był obłędny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę koniecznie zrobić masełko kakaowe, też uwielbiam ten zapach! ;) Gratuluję Bloga! bardzo fajny :)

      Usuń
  2. Robie jutro! Mam wszystkie składniki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio olejem kokosowymi włosy wystartowała przed mycie i były niesamowicie gładkie.na usta wazelinke - ale masła shea jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olejek kokosowy mój ulubiony! :) Można go używać na wiele sposobów, do demakijażu, do ciała,twarzy i włosów :) pozdrawiam!

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Uwielbiam z Wami rozmawiać i daje mi to ogromną motywację do pisania :)

© Green Baazar
Maira Gall